dinsdag 2 oktober 2012

Heerlijk Koken/ Delicious cooking

Sudder koken is aan mij wel besteed.
Nu de storm om het huis raast, heb ik lekker groente en vlees gehaald , om Goulash te maken. Wel met veel meer groenten dan normaal. Paprika, knoflook, uien, prei, courgettes, paddestoelen, verse mais, varkensvlees en rundvlees, rode wijn en een pond tomaten. De pan is duidelijk te klein. Een klein beetje cayennepeper en paprikapoeder, peper en zout. Wat een heerlijke geuren trekken door het huis. Straks een aardappel schillen, en dan kunnen we aanvallen.
 
Simmer cooking is well spent to me.
 Now the storm rages around the house, I bought vegetables and meat, to make goulash. With a lot more vegetables than usual. Peppers, garlic, onions, leeks, courgettes, mushrooms, fresh corn, pork and beef, red wine and a pound of tomatoes. The pan is clearly too small. A little cayenne pepper and paprika, pepper and salt. What a wonderful scents, pull through the house. Soon peel some potatos, and then we can attack.
 

5 opmerkingen:

Yvon (jioya) zei

Dat vind ik dus ook zo fijn aan de herfst, die heerlijke suddergerechten.
Stoofperen staan hier nu ook weer regelmatig op het menu.

Groetjes Yvon.

Margreet zei

Dat ziet er heerlijk uit, deze voor deze tijd van het jaar. Gisteravond ook weer voor het eerst boerenkool met worst gegeten. Zalig. Wat kan je daar soms naar snakken.

Beetje Minder zei

Hier ook een liefhebber van stoofpotjes en in jouw geval stoofpotten. Als je verse mais erdoor doet, voeg je die er dan vanaf het begin er al bij?? Nog nooit erbij gedaan namelijk.

Astrid zei

Ik kook ze apart, dan strippen, en dan op het laatst meewarmen.

Beetje Minder zei

Dat dacht ik al, dankjewel ga 'm binnenkort maken!