dinsdag 22 februari 2011

Sinaasappeltaart/ Orange pie

Het heeft niets met borduren te maken. Maar ik heb een lekkere sinaasappel taart gebakken vanmiddag. De schijfjes moesten gesudderd worden in vers geperste sinaasappelsap met suiker. Voor de vorm kwam ik een klein beetje deeg tekort maar het paste wel. Ik moet hem nog proeven, de mannen komen zo terug van de zwem training. Hij word vast helemaal opgegeten. Voor de zekerheid heb ik er nog een chokoladetaart bij gebakken. Je weet maar nooit.


It has nothing to do with embroidery. But I have a delicious orange pie baked this afternoon. The slices were simmered in freshly squeezed orange juice with sugar. I got a little bit short with the dough but it fit well. I have to taste him yet, the men will be back from swim training. He gets completely eaten. To be sure, I still baked in a Chocolate pie. You never know.




4 opmerkingen:

Yvon (jioya) zei

het ziet er wel heerlijk uit!!!

groetjes yvon.

Stefan DeVocht zei

Dag Astrid,

Die appelsientaart ziet er fantastisch uit.
Heb je een recept voor de deeg?

Ik probeer al twintig jaar een appelsientaart die ik in mijn studentenjaren kreeg geserveerd (door een moeder van een vriendin van een vriendin)terug te vinden.

Jouw taart ziet eruit als toen.

Happy New Yeaar.

Stefan
Boca Raton, Florida
stefan@eap.com

Stefan DeVocht zei

Dag Astrid,

Die appelsientaart ziet er fantastisch uit.
Heb je een recept voor de deeg?

Ik probeer al twintig jaar een appelsientaart die ik in mijn studentenjaren kreeg geserveerd (door een moeder van een vriendin van een vriendin)terug te vinden.

Jouw taart ziet eruit als toen.

Happy New Yeaar.

Stefan
Boca Raton, Florida

Astrid zei

Hoi Stefan
175 gram gewone bloem
1/2 theelepel zout
75 gram boter
3 eetlepels koud water
kneden en 30 minuten in folie in de koelkast.
daarna uitrollen en in de vorm doen.
veel succes astrid