zaterdag 23 oktober 2010

voorbereidingen borduurstandaard / preparations frame stand

Omdat het origineel - the Stitchmaster - niet voldoet voor grote spanramen heb ik mijn vader een eigen borduurtafel laten maken. Deze is van links naar rechts 65 cm. Nu heb ik voor de First Rose van Christensen een spanraam besteld van 99 cm. en dan steekt hij maar aan iedere kant maar 17 cm uit. En hij is heel stevig. In de midden poot heeft hij vleugelmoeren aangebracht zodat ik hem in hoogte kan stellen. Eerst was er geen plankje bovenop, maar dat was lastig. Nu heeft hij er dat ook opgemaakt en kan ik mijn draadorganisator er zo opzetten. Als mijn spanraam binnen is, dan laat ik zien hoe het uit ziet.

With the original frame stand (the Stitchmaster) it was not possible to use large frames. So I asked my father to make a more rigid and bigger stand. From left to right it mesures 65 cm. Now for the First Rose of Christensen I ordered a frame of 99 cm. You can see on the picture that he had used some leftovers from the garage, but it does the job. He used wing nuts to make the stand adjustable in height. At first there was no bord on the top but he made it for me and now I can give my tread organizer a place.

 When my frame arived I will show how its ready to start.
 

3 opmerkingen:

Yvon (jioya) zei

Dat ziet er stevig uit, handig zo'n vader en omdat hij zelf ook borduurt weet hij denk ik precies wat je nodig hebt.

Succes ermee en nog een fijn weekend,

Groetjes Yvon.

ana~stitch zei

Looks good Astrid! I'm intrerested to see how the frame fits in. :)

Ingrid zei

Oh die ziet er handig uit , wel goed geschikt voor de grotere ramen , zal mijn ventje ook eens aan het werk moeten zetten ;) !