zondag 17 oktober 2010

Fabric for The First Rose from Christensen

Ik ben naar Ahoy Rotterdam geweest waar de Handwerkbeurs werd gehouden. Het was weer een gezellige boel daar. Veel stands voor ieder wat wils. Of je nu van breien , haken, knopen, naaien of borduren houd. Ik ben gelukkig geslaagd met een mooie linnen stof van Belfast. Op twee verschillende foto's met andere lichtinval heb ik nog niet de goede kleur kunnen pakken. Het is een zacht kleur grijs. wat erg mooi bij al het groen past. Groene stof was er wel, maar alleen maar de kerstgroen. Dat was nou niet bepaald wat ik zocht. Dan maar een totaal andere kleur. De stand waar ik een borduurframe wilde kopen was er niet. Dus dan moet ik hem maar via internet bestellen. Ik ga eerst verder de Train of Dreams afmaken maar ik ben heel blij met deze stof.

I've been to Ahoy Rotterdam were the Craft fair was held. It was a great atmosphere there. Many stands for everyone. Whether you enjoy knitting, crocheting, sewing ore stitching. I am happy with my Belfast linnen that I found. On two different pictures with different light  I have not tackeld the right color. It is a soft grey color, wich suits beautiful with the greens. There were no greens I liked, only the christmas greens. That was not exactly what I wanted. The stand where I wanted to buy a stitching frame was not there.  So I must order it at the shop. First I must finish the Train of Dreams, I am so happy with my new fabric. 

9 opmerkingen:

Desirée zei

Ik ken het probleem van kleurverschil bij het maken van foto's. Maar de stof is vast heel erg mooi. Het patroon is er leuk!

Elisa zei

Het lijkt me lastig inderdaad de juiste kleuren te foto graveren, heb er ook altijd wel last van. Het patroon is erg leuk, ben benieuwt,

Pauline zei

prachtig linnen heb je gekocht!

Yvon (jioya) zei

Mooie kleur linnen, misschien krijg je een beter kleur effect als je de foto buiten neemt?
Bij mij wil dat weleens helpen.
Een prachtig patroon ook.

Groetjes Yvon.

Marie zei

Wow Astrid, both of your fabrics are beautiful !! You can sure be glad with them, and the grey looks pertfect with the design !

I will be so happy to see you stitching this marvelous piece from one of my favourite artist, and I know that it's one of your favourite too...

Have a nice week and... happy stitching !

Ingrid zei

Mooie stof Astrid , hoe ga je het naaien 2x2 ? Het is echt een prachtig patroon dat je weer hebt gekozen , ik kijk er naar uit om je start te zien ! Ik heb ook wel eens last van het kleurverschil bij het foto's nemen , het is niet altijd makkelijk om het juist weer te geven !

Wendy zei

mooi stof, dat is toch niet 2x hetzelfde stof ?
laat je de achtergrond dan opne, of borduur je die ook in / vol ?

Astrid zei

he Wendy.
Ik laat de achtergrond open. Zoals je bij Isabella kan zien heb ik de achtergrond ook open gelaten. Naast elkaar zal het wel mooi staan met de dames. Het is wel 2x dezelfde stof. Wat een andere lichtinval kan doen he. En ik denk dat ik het 2 over 2 borduur. Ik moet nog proefsteekjes maken.

ana~stitch zei

yes, I think this fabric is PERFECt for 1st Rose!!